Apple of My Eye

Apple of My Eye
secrets kept
" And of mankind are some who take (for worship) others beside Allah as rivals (to Allah). They love them as they love Allah. But those who believe, love Allah more (than anything else). If only, those who do wrong could see, when they will see the torment, that all power belongs to Allah and that Allah is Severe in punishment "

Holy Quran, Al Baqarah:2

Saturday, August 25, 2012

Not Suppose

And I smile..la la la... - Random Awesome (i dont noe what is up with me)

Maseh sendiri, 
Dalam runag serba luas ini, 
Tanpa belaian suara makhluk lain...
Hanya belaian suara jantung bergetar...
Dan nyanyian riang di luar sana
Semua kerna waktu,
Mahu mengisinya, mahu mengembalikanya, mahu diberhentikan
Apakan daya diriku manusia biasa,
Sebiasa-biasa aku, ada yang lagi luar biasa,
Puasa sebulannya dipanjangkan seumur hidup,
Buka dan sahurnya tidak pernah ada,
Rezeki ku di bumi Allah SWT melimpah ruah banyaknya,
Fikiran aku cuba sentiasa mengingat,
Bahawa hidup ini,jaraknya singkat,
Tak usah hiraukan,..tak usah pedulikan, 
Biarlah sendiri mana pun aku,
Yang di atas sana maseh menemani,
Sedihku ini tak ada erti, 
Jika kaulah sandaran hati...
Sejauh mana dunia mengeji,
Sejauh mana mereka bertepi,
Bertambah dekat jarakku dan Dia, 
Hatta, aku endahkan saja,
Sehingga aku mampu, sehingga aku sanggup,
Maka selamalah aku hidup,
Sudah aku katakan,
Berkali-kali disuarakan,
Diiring ahli mahupun teman,
Keranda mu diusung pelan,
Mencari nasib di akhir zaman,
Berhenti jari puas berdiri, 
Menulis takdir tak pernah henti,
Fadhilat hidup tak akan ku sangsi, 
Cerita diri berbunyi begini ;~

Letto - Sandaran Hati

     

0 comments:

 
design by suckmylolly.com